5 voordelen van digital signage ten opzichte van traditionele print media

Grote bedrijven zijn al begonnen met het vervangen van traditionele gedrukte folders, affiches, posters, … met moderne digitale displays. Als u een fastfoodketen binnengaat, kan u al een sector zien die deze verandering actief heeft omarmd omdat ze de voordelen begrijpen en daar nu al de vruchten van plukken.
Het is echter niet alleen deze industrie die kan profiteren van deze digitale (r)evolutie. Van winkels, wachtruimtes, verzorgingsinstellingen, … tot zelfs interne bedrijfscommunicatie, de voordelen zijn er voor iedereen die de verandering doorvoert.
De vijf belangrijkste voordelen van beeldschermcommunicatie worden hier kort omschreven.
Update uw inhoud snel
Een van de belangrijkste voordelen van digital signage is dat de inhoud direct online kan worden bijgewerkt. In vergelijking met geprinte media is de ontwikkeling en uitrol van nieuwe advertenties of informatie veel goedkoper en sneller! Stel dat u bijvoorbeeld een restaurant uitbaat en u één van de prijzen op uw menu wilt wijzigen.
Met digital signage kan dit eenvoudig online in geen tijd uitgevoerd worden: beeldbestand aanpassen en gewijzigde inhoud online doorsturen naar de schermen. Meer hoeft u niet te doen, een kwestie van enkele minuten! Dit te vergelijken met het arbeids- en tijdsintensief proces van het wijzigen van de geprinte versie van uw menukaart: de aanpassing van de inhoud van uw menukaart, het printen in hoge kwaliteit, het controleren op fouten en eventueel corrigeren, het fysisch vervangen van de menukaarten, …
Met beeldschermcommunicatie kan je ook snel en efficiënt reageren op marktomstandigheden. U kan bijvoorbeeld gemakkelijk twee advertenties maken en uitrollen afhankelijk van het resultaat van een voetbalwedstrijd.
Bereik je doelgroepen op het juiste tijdstip
Met de planningsmodule kunnen advertenties en informatie dynamisch en flexibel worden aangepast in functie van het tijdstip van de dag, dag van de week of tijd van het jaar. Een restaurantuitbater die tijdens de dag hoofdzakelijk groepen toeristen ontvangt en ’s avond vooral koppels die komen dineren, kan zijn doelgroepen op het juiste tijdstip en dag focussen in zijn communicatie. U kan zelfs de advertenties aanpassen in functie van het weer van de dag (regenkledij bij regenweer en zonnebrillen op zonnige dagen). Beeldschermcommunicatie laat u toe flexibel en snel te reageren op gebeurtenissen en wijzigingen. Gedrukte media zijn daarentegen statisch en blijven hangen zoals ze worden afgedrukt.
Dynamische displays vangen de aandacht
De “Wow”-factor van beeldschermcommunicatie verhoogt de klantbeleving en vangt de aandacht van de klant.
Visuele factoren beïnvloeden in belangrijke mate het koop- en klantgedrag. Op de speciaal hiervoor ontworpen digital signage – schermen worden uw afbeeldingen en video’s met een onweerstaanbare helderheid en kleurvibratie weergegeven. Dit wordt kracht bijgezet door het design van de schermen met hun glazen getemperde voorkant, aluminium bezel en tablet-achtige esthetiek. Ongeacht de hoeveelheid glans, print media ziet er nooit zo goed uit als beeldschermcommunicatie.
Communiceer interactief met uw doelgroepen
Klanten worden steeds comfortabeler met de moderne technologie. Met hun smartphones en tablets zijn uw klanten gewend geraakt aan touchscreens. Laat uw publiek actief betrokken zijn met uw zaak door middel van interactieve digital signage met PCAP-aanraakschermen. Deze schermen lijken op het slanke ontwerp van een smartphone of tablet en uw publiek houdt ervan om ze aan te raken en het scherm tot leven te brengen. Van kiosken voor ‘smart wayfinding’ tot interactieve menu’s, dit soort interactieve beeldcommunicatie is de toekomst. Via dit soort communicatie kan u uw klanten tijdens het wachten (aan de kassa of in de wachtzaal) bijvoorbeeld een enquête laten invullen of laten inschrijven op een actie en hun gegevens achterlaten.
Digital signage-schermen zijn bedoeld om gezien te worden door uw publiek vanuit verschillende kijkafstanden en -hoeken. Bovendien zijn ze flexibel in termen van de richting (landscape, portrait of diagonaal) waarin ze gebruikt worden en kunnen ze extreme omstandigheden qua licht (fel zonlicht) en temperatuur aan. In een commerciële omgeving zijn helderheid en grote contrastverhouding een must! Dit resultaat bereikt u enkel en alleen met digital signage-schermen.
Een digital signage-scherm is een geweldig stuk technologie speciaal ontworpen voor commerciële omgevingen. Gewone smart tv’s zijn geweldig in huis, maar dat is waar ze moeten blijven. Met digital signage-schermen kiest u voor betrouwbaarheid en zijn de mogelijkheden eindeloos.
