Blog

Hoe interactieve spiegels met aanraakscherm de winkelbeleving veranderen

In het tijdperk van online winkelen is het soms verrassend om te horen dat klanten toch liever in de fysieke winkel shoppen dan online. Fysieke winkels zijn niet dood, ze veranderen gewoon om zich aan te passen aan de tijd. Winkelbeleving en -ervaring spelen hierbij een cruciale rol! Dit gevoel creëren en uitstralen in een winkelconcept is het zoeken naar een unieke balans tussen winkelaankleding, klantbenadering en het gebruik van nieuwe technologieën die interactief communiceren met de klant.

5 voordelen van digital signage ten opzichte van traditionele print media

Grote bedrijven zijn al begonnen met het vervangen van traditionele gedrukte folders, affiches, posters, … met moderne digitale displays. Als u een fastfoodketen binnengaat, kan u al een sector zien die deze verandering actief heeft omarmd omdat ze de voordelen begrijpen en daar nu al de vruchten van plukken.

Het is echter niet alleen deze industrie die kan profiteren van deze digitale (r)evolutie. Van winkels, wachtruimtes, verzorgingsinstellingen, … tot zelfs interne bedrijfscommunicatie, de voordelen zijn er voor iedereen die de verandering doorvoert.

In wat onderscheidt een digital signage-scherm zich van een gewone smart TV?

Op het eerste gezicht lijken digital signage-schermen en een gewone smart tv één en hetzelfde te zijn. Ze zien er vergelijkbaar uit, maar hun doel is compleet verschillend. Een smart tv wordt gebruikt voor home-entertainment terwijl een digital signage-scherm specifiek ontwikkeld is voor reclame- en/of informatieve doeleinden. We zien maar al te vaak dat klanten kiezen voor een smart tv als digital signage-oplossing omwille van de lagere instapprijs. Een smart tv is echter geen goede keuze voor beeldschermcommunicatie! Waarom?